Nevyzvednutí objednávky dobírkou

V případě, že kupující neuvede důvod k nevyzvednutí zásilky nebo o zboží již nemá zájem, je objednávka zrušena. Protože však kupující nezrušil objednávku předem a na straně prodávajícího vznikly náklady spojené s dopravou zboží, dle platných zákonů ČR je dodavatel Ejavejo.cz - Zuzana Dohnálková oprávněn účtovat skutečně vzniklé náklady na odeslání zásilky konečnému zákazníkovi.

Náklady budou vždy vymáhány nejprve upomínkou (e-mailem zadaným v kupní smlouvě - objednávce). Pokud pohledávka nebude uhrazena, budeme muset podstoupit další kroky.

Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky předáváme firmě, která se bude vymáháním dluhu zabývat a přičte si náklady s tím spojené. Tato firma bude zákazníka kontaktovat a informovat o dalším postupu při neuhrazení dluhu. Tyto náklady vždy jdou k tíži dlužníka a mohou se podstatně navýšit o poplatky za soudní řízení.
 

Níže uvádíme orientační náklady, které nám nepřevzetím zboží vznikají.
Prodávající požaduje uhradit pouze poštovné ve výši sjednané v objednávce na:

Číslo účtu: 2101438051/2010 (Fio banka)
nebo zasláním poštovního poukazu na stejný bankovní účet

Variabilní symbol: Vaše číslo objednávky 

 

Současné skutečné náklady:

→ poštovné - cca 65 až 120 Kč - vymáháno po kupujícím v případně nevyzvednutí
→ mzda expedičního oddělení - 80 Kč
→ svoz na poštu - 30 Kč
→ administrativní náklady - 90 Kč

 

Zákazníci, kteří si objednají zboží a dobírku následně nevyzvednou, budou zveřejněni v registru nespolehlivých nakupujících do té doby, než uhradí dlužnou částku. Těmto zákazníkům nelze na našich ani jiných partnerských e-shopech zasílat zboží na dobírku. Z registru budou vymazání okamžitě po uhrazení vzniklé škody (poštovné) a po objednání jedné objednávky s platbou předem na náš účet. Po té lze opět objednávat na dobírky.

Náhrada škody dle občanské zákoníku ČR
Smlouva mezi e-shopem a zákazníkem vzniká už v okamžiku, kdy Vám zákazník zašle svou "objednávku". Obě strany jsou touto smlouvou pak vázány a zákazník je povinen si zboží převzít (neuplatní-li například 14 denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy). Pokud si zákazník zboží nepřevezme, ocitá se v prodlení věřitele a podle §522 obč. z. je povinen uhradit Vám náklady, které Vám vznikly (tedy poštovné apod.). Takto vzniklé náklady je možné samozřejmě vymáhat.

Lze se odvolat na 14 denní lhůtu?
Mnoho zákazníků si myslí, že nepřevzetím balíku využívají své spotřebitelské právo vrátit zboží do 14 dní bez udání důvodu. Tato zákonem daná lhůta se však začíná počítat teprve ode dne převzetí zboží. Nevyzvednutí balíku je proto ze zákazníkovy strany jednoznačným porušením uzavřené kupní smlouvy a obchodních podmínek, které zpravidla říkají, že „obchodník dodá“ a „zákazník převezme“.

Design šablony vytvořil Shoptetak.cz & Tomáš Hlad.